Avrupa Okul Ağı Konsorsiyumu organizasyonunda, 33 Avrupa ülkesi ve 6 Avrupa’ya komşu ülkenin Eğitim Bakanlıkları veya Ulusal Ajansları tarafından yürütülen eTwinning kapsamında; Özel ÇOSB Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi de Kültür Sokağı 3 Projesi hazırladı.
Milli Eğitim Bakanlığı, Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü (YEĞİTEK) bünyesinde kurulan Türkiye Ulusal Destek Servisi tarafından yürütülmekte olan eTwinning Faaliyeti, Avrupa Komisyonu Eğitim Görsel-İşitsel ve Kültür Yürütme Ajansı (ECAE) tarafından Erasmus+ Programı kapsamında yer alıyor.
eTwinning faaliyeti kapsamında Özel ÇOSB Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nin katılımcı olduğu Kültür Sokağı 3 Projesi, Türkiye’de hem Ulusal hem de Avrupa Kalite Etiketi'ne layık görüldü. Projenin ayrıca Ürdün ve Romanya’da da Ulusal ve Avrupa Kalite Etiketleri aldığı bildirildi.
Konu ile ilgili Türkiye Ulusal Destek Servisi tarafından gönderilen yazıda şunlar kaydedildi: “Özel ÇOSB Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, eTwinning projesi "Culture Street No 3" deki çalışmanın mükemmelliği için Avrupa Kalite Etiketi'ne layık görüldü. Bu, çalışmalarınızın, öğrencilerinizin ve okulunuzun çalışmalarının en yüksek Avrupa düzeyinde tanındığı anlamına gelir.”
KÜLTÜR SOKAĞI 3 PROJESİ
Okulun İngilizce Bölümü Zümre Başkanı Bahtışen Yıldırım’ın koordinatörlüğünde ve 30 öğrencinin katılımıyla yapılan projenin içeriğiyle ilgili olarak okul yetkilileri tarafından şu açıklamalar yapıldı: “Culture Street No 3 Uluslararası eTwinning projesi 6 farklı ülkeden (Türkiye, Slovakya, Romanya, Sırbistan, İtalya ve Ürdün) toplam 11 okulun katılımıyla, 16-19 yaş öğrencilerle çalıştı. Proje eşgüdümlü olarak 3 farklı yaş kategorisinde ilerledi. Kültür Sokağı 1 (İlkokul), Kültür Sokağı 2 (Ortaokul), Kültür Sokağı 3 (Lise ).
Özel ÇOSB Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Kültür Sokağı 3 No’lu projenin kurucu ortağı oldu. Ürdün’deki bir lise ile birlikte, bu projeye okulun 10. Sınıf Otomasyon Bölümünde okuyan 30 öğrenci ile katılım sağlandı. Projenin amacı; öğrencileri farklı kültürlerle tanıştırıp, kültürel miraslarımız konusunda bilgilendirip, ortak yönlerimizi keşfetmek ve ülkeler arasında güzel ilişkiler geliştirmek oldu.
Proje kapsamında etkinlikler, Web2.0 araçları ile hazırlanan öğrenci ve okul tanıtımları, proje için isim, logo ve slogan çalışmaları, yerel yemeklerin, doğal güzelliklerin, yöresel oyunların tanıtılması, ülkeler arası yemek değiş tokuşu ve ortaklaşa e-book (elektronik kitap) ve proje final sergisinden oluşmaktadır. Çalışmalar kapsamında öğrenciler ayrıca İngilizceyi kullandılar ve yeni gelişen araçları öğrenmiş oldular. Öğrenciler kurulan WhatsApp grubunda sürekli fikir alışverişinde bulundular. Her öğrenci birbirinden bir şeyler öğrendi. Proje tabanlı öğrenme ve sorgulayıcı öğrenme ile öğrencilerin, kendilerine özgü bir biçimde çalışmalarına, problem çözmelerine, düşünmelerine, sorgulamalarına, bilgiye erişmelerine ve bilgiyi özümsemelerine de imkan sağlandı.”