İstanbul'un havayolu yolcu trafiğinin yanı sıra, kargo taşımacılığında da bütün planları alt üst edecek olan, İstanbul Yeni Havalimanı (İşletmecilerinin deyimi ile Istanbul Grand Airport -IGA) büyük bir aksilik çıkmazsa 2018 yılının 29 Ekim'inde hizmet vermeye başlayacak. Yolcu ve kargo havayolları, yer işletme ve diğer alanlarda iş yapan tüm şirketler bu sıralarda harıl harıl yer tahsis sözleşmesi imzalıyorlar.
Başta THY olmak üzere kargoda söz sahibi firmalar da (Devlet kuruluşu PTT bile) aynı şekilde Tayakadın Köyü'nde yapılan yeni meydana taşınmanın çok ince hesaplarını yapıyor. Tüm bunlar yapılırken bir başka havalimanı "Peki ben ne olacağım?" der gibi başına neler geleceğinin sıkıntısını yaşıyor.
İstanbul'a çok yakın olmanın zararını çeken bu havaalanı 1998'de zamanın Cumhurbaşkanı rahmetli Süleyman Demirel tarafından hizmete açıldı. Türki Cumhuriyetler ve Rusya Federasyonu'ndan ayrılan devletlerden gelen yolcuların Atatürk Havalimanı'nda yarattığı yoğunluğu azaltmak için devreye sokulan bu havalimanı nedense bekleneni veremedi.
Dışardan gelen kargo uçakları için düşünülen havalimanı, bir yandan da iç ve dış hatta gelen ve giden yolcuya hizmet ediyor. Çorlu'ya 15 kilometre mesafede olan Çorlu Havalimanı, aynı şekilde Tekirdağ’daki 12 organize sanayi bölgesine yakın bir konumda olmasıyla bölgenin tek hava çıkış kapısı olma özelliğini taşımaktadır. Trakya’da hemen hemen doluluk oranında yüzde 100’e yaklaşan Çerkezköy OSB dışında kalan 11 OSB’nin doluluk oranı yüzde 35-40 civarında. OSB’lerdeki bu doluluk oranına bakacak olursak binlerce sanayi kuruluşunun bölgeye geleceğini ya da buralarda yeni üretime geçeceğini tahmin edebiliriz. Bu açıdan bakıldığında Çorlu Havalimanı’nın yaşatılmasının çok elzem olduğu aşikardır.
Kısa adı DHMİ olan Devlet Hava Meydanları İşletmesi tarafından işletilen bu havalimanı Halkalı-Kapıkule demiryolu ile entegre olma özelliğini taşımaktadır. Halen, THY'nın alt markası olan Anadolu Jet dışında bir ay önce Pegasus da Çorlu’dan Ankara’ya tarifeli sefer yapmaya başlamıştır. Devlet, teşvik edici olabilmek için üzerine düşeni yapmakta ve konma- konaklama ücretlerini düşük tutmaktadır. Bu durum, bazı uçak kargo şirketlerince değerlendiriliyorsa da, yeterli bir kapasiteye ulaşılmış değildir. İstanbul yeni havalimanı devreye girdiği anda, Çorlu bu durumdan hem yolcu, hem de kargo açısından ne kadar ve nasıl etkilenir diye elbette karamsar olanlar var. İstanbul gibi büyük merkezlere uzak oluşu ihracatçıyı, yine aynı şekilde dışalım yapan firmaların tercihinde bu uzaklıktan ötürü yer almıyor.
Her şeye rağmen, bu tesislerin bölge kalkınmasında bir rolü olduğuna inanıyorum. Bu nedenle bu havalimanının daha iyi bir hale getirilmesi ve iyileştirilmesinden yanayım. Teknik bakım destek üniteleri ve antrepoların devreye girmesiyle havalimanı üzerindeki ataleti atacaktır diye düşünüyorum. DHMİ'nin özverili çalışanları ve çalışkan Genel Müdürü Funda Ocak Hanımefendi, aralıksız sürdürdüğü ziyaretlerinden birini de, buraya yaparak, işadamlarıyla neler yapılabiliri görüşürse yerinde olur sanırım. 2016 ve 2017 yılının rakamları çok kötü olmamakla birlikte, neden daha iyi olmasın fikrini ön plana çıkarmaktadır.
Başta Sanayi-Ticaret Odaları ve sanayici dernekleri, sivil toplum kuruluşlarıyla bir araya gelip, Trakya'nın kaderi olan Çorlu Havalimanı'nın nasıl daha da iyi hale geleceğini tartışmalarında büyük yarar vardır. THY ve özel havayolu şirketleriyle temasa geçip, bir araya gelerek sefer konulması hakkında fikir alış verişinde bulunmalılar diye düşünüyorum
Çorlu Havalimanı bu bölgenin kaderidir ve asla kaderine terk edilemez. Tesisin temel harcını atanların ve hizmete açanların ruhu azap duyar.
Unutulmasın.
Çorlu Havalimanını, bölgede üretim tesislerine sahip başta işadamları olmak üzere Tekirdağ, Çorlu, Çerkezköy, Lüleburgaz, Edirne, Kırklareli halkının gayret ve çabalarıyla kurtarabilir.
Bir tesis planlanır, yatırım yapılır, açılır ama esas olan onu yaşatmak ve sürekliliğini sağlamaktır.
Ben uyarı görevimi yapıyorum, gerisi hizmet alanların ve hizmet verenlerin ne yapacağına bağlıdır.